ISPORUKA IK-103 ZA PRESTO I GD TAMNAVA TRANS
Danas je obavljena isporuka prvog kontingenta od 3 autobusa...
IKARBUS RADI PUNOM PAROM!
Nov model u najavi, stigle šasije, proizvodnja tridesetak autobusa u toku...
IK-218M
ZGLOBNI NISKOPODNI AUTOBUS
OPIS
IK-218M – Najduži autobus iz ponude
Ikarbus 218M je zglobni niskopodni autobus namenjen prevozu putnika u gradskom saobraćaju. Najduži model u Ikarbusovoj ponudi dug je 18,75 metara, a izrađen je na MAN-ovoj šasiji. Zadovoljava EEV normu izduvne emisije.
Niskopodan i prostran
Niskopodna šasija sa horizontalno postavljenim motorom pruža dosta komfora putnicima. Visina platforme u zoni vrata od svega 340 mm i nizak pod celom dužinom omogućavaju lak protok putnika kroz vozilo. Radi još lakšeg ulaska slabo pokretnih putnika, šasija poseduje funkciju naginjanja na stranu putem elektronskog sistema kontrole oslanjanja, ECAS. Pored toga, autobus je opremljen rampom za ulazak osoba u invalidskim kolicima ili sa kolicima za bebe, i poseduje prostor predviđen za njihov smeštaj.
Komfor za sve
U standardnoj izvedbi autobus ima četvora vrata i 48 mesta za sedenje, a ukupan kapacitet je do 160 putnika. U ponudi su plastična, lako tapacirana ili tapacirana sedišta, a po želji kupca umesto sedišta u prvom redu mogu se postaviti džambo-sedišta namenjena osobama sa decom ili osobama sa posebnim potrebama.
Ikarbus 218M je zglobni niskopodni autobus namenjen prevozu putnika u gradskom saobraćaju. Najduži model u Ikarbusovoj ponudi dug je 18,75 metara, a izrađen je na MAN-ovoj šasiji. Zadovoljava EEV normu izduvne emisije.
Niskopodan i prostran
Niskopodna šasija sa horizontalno postavljenim motorom pruža dosta komfora putnicima. Visina platforme u zoni vrata od svega 340 mm i nizak pod celom dužinom omogućavaju lak protok putnika kroz vozilo. Radi još lakšeg ulaska slabo pokretnih putnika, šasija poseduje funkciju naginjanja na stranu putem elektronskog sistema kontrole oslanjanja, ECAS. Pored toga, autobus je opremljen rampom za ulazak osoba u invalidskim kolicima ili sa kolicima za bebe, i poseduje prostor predviđen za njihov smeštaj.
Komfor za sve
U standardnoj izvedbi autobus ima četvora vrata i 48 mesta za sedenje, a ukupan kapacitet je do 160 putnika. U ponudi su plastična, lako tapacirana ili tapacirana sedišta, a po želji kupca umesto sedišta u prvom redu mogu se postaviti džambo-sedišta namenjena osobama sa decom ili osobama sa posebnim potrebama.
Uz šasiju stiže kompletna MAN-ova instrument tabla, sa stubom upravljača podesivim po visini i nagibu, koja je ergonomski dizajnirana prema potrebama vozača različitih telesnih konstitucija.
Za sve prilike i neprilike
Grejanje autobusa može biti izvedeno preko podnih grejača i radijatora ili samo preko radijatora, a postoji i opcija krovnog grejanja putem klima-uređaja. Za hladan početak smene tu je dodatni grejač sa pumpom za recirkulaciju, predgrejač, koji može da radi i nezavisno od motora i u sprezi sa motorom. Za letnje vreme tu su klima-uređaj i zatamnjena stakla, a za ventilaciju vozila osim povlačnih prozora mogu se koristiti i krovni lufteri. Vozačev prozor i spoljna ogledala poseduju grejače za odleđivanje i odmagljivanje, a prva vrata opciono mogu imati duplo staklo ili grejač.
Elektronski sistemi u službi komfora i bezbednosti
Pored elektronske kontrole pneumatskog oslanjanja (ECAS), šasija poseduje i elektronski upravljan kočni sistem EBS koji integriše funkcije sistema protiv blokiranja točkova i proklizavanja (ABS/ASR). Time se postižu bolje performanse u pogledu smanjenja odziva sistema i raspodele sile kočenja sa ciljem iskorišćavanja raspoloživog prijanjanja. Autobus poseduje i automatsku staničnu kočnicu koja sprečava vožnju sa otvorenim vratima. Svaka vrata imaju svoju elektronsku upravljačku jedinicu koja pomoću senzora registruje zaglavljivanje putnika i pri tome automatski daje signal za otvaranje vrata.
Elektronski sistemi u službi komfora i bezbednosti
Pored elektronske kontrole pneumatskog oslanjanja (ECAS), šasija poseduje i elektronski upravljan kočni sistem EBS koji integriše funkcije sistema protiv blokiranja točkova i proklizavanja (ABS/ASR). Time se postižu bolje performanse u pogledu smanjenja odziva sistema i raspodele sile kočenja sa ciljem iskorišćavanja raspoloživog prijanjanja. Autobus poseduje i automatsku staničnu kočnicu koja sprečava vožnju sa otvorenim vratima. Svaka vrata imaju svoju elektronsku upravljačku jedinicu koja pomoću senzora registruje zaglavljivanje putnika i pri tome automatski daje signal za otvaranje vrata.
MAN A24 – visoke performanse u svakom pogledu
Ova lagana šasija poseduje horizontalno postavljen motor radne zapremine 10,5 litara, uparen sa četvorostepenim automatskim menjačem VOITH DIWA.6. Primenom modernog sistema ubrizgavanja Common Rail i turbo kompresora, motor isporučuje snagu od 265 kW (360 KS). Zajedno sa upotrebom tehnologije Oxi-KAT, koju čine oksidacioni katalizator i filter čestica, motor postiže EEV normu izduvne emisije. Ova tehnologija ne zahteva upotrebu posebnih reagenasa, što je povoljno sa aspekta održavanja.
Moderna konstrukcija za duži vek
Rešetka karoserije izrađena je od feritnih cevi i dodatno je zaštićena. Stakla i oplata se postavljaju lepljenjem, a za izradu oplate se koriste savremeni materijali poput aluminijuma, prohroma, pekolita i poliestera. Bočna oplata je iz segmenata aluminijumskog lima, dok je krovna oplata izrađena u jednom komadu, od plastike (pekolita). Prohrom se koristi na prelazu između stakala i krovne oplate, a prednji i zadnji kraj se prave od poliestera.
Rešetka karoserije izrađena je od feritnih cevi i dodatno je zaštićena. Stakla i oplata se postavljaju lepljenjem, a za izradu oplate se koriste savremeni materijali poput aluminijuma, prohroma, pekolita i poliestera. Bočna oplata je iz segmenata aluminijumskog lima, dok je krovna oplata izrađena u jednom komadu, od plastike (pekolita). Prohrom se koristi na prelazu između stakala i krovne oplate, a prednji i zadnji kraj se prave od poliestera.
IK-218N
ZGLOBNI NISKOPODNI AUTOBUS
OPIS
IK-218N – Svetski, a naš
Ikarbus 218N je niskopodni zglobni autobus namenjen prevozu putnika u gradskom saobraćaju. Dug je 18 metara i delo je naših inženjera, koji na njegovom usavršavanju rade već 10 godina. IK-218N najnovije generacije zadovoljava EEV normu izduvne emisije.
Niskopodna konstrukcija prilagođena putnicima
Ovakav tip konstrukcije je najviše na strani korisnika jer visina platforme u zoni vrata od svega 340 mm i nizak pod celom dužinom omogućavaju lak protok putnika kroz vozilo. Radi još lakšeg ulaska slabo pokretnih putnika, autobus poseduje funkciju naginjanja na stranu putem elektronskog sistema kontrole oslanjanja, ECAS. Pored toga, autobus je opremljen rampom za ulazak osoba u invalidskim kolicima ili sa kolicima za bebe, i poseduje prostor predviđen za njihov smeštaj.
Komfor pre svega
U standardnoj izvedbi autobus ima četvora vrata i 40 mesta za sedenje, a ukupan kapacitet je do 160 putnika. U ponudi su plastična sedišta, lako tapacirana ili tapacirana, a po želji kupca umesto sedišta u prvom redu mogu se postaviti džambo sedišta namenjena osobama sa decom ili osobama sa posebnim potrebama. Radno mesto vozača je u skladu sa VDV standardom i standardom ISO 16121, i može se prilagoditi vozačima različite građe i visine. Osim podešavanja sedišta, moguće je podesiti i položaj instrument table radi većeg komfora vozača. Informacioni panel instrument table, osim standardizovanih simbola, koristi i korisnički interfejs na srpskom jeziku.
Za sve prilike i neprilike
Grejanje autobusa može biti izvedeno preko podnih grejača i radijatora ili samo preko radijatora. Za hladan početak smene tu je dodatni grejač sa pumpom za recirkulaciju, predgrejač, koji može da radi i nezavisno od motora i u sprezi sa motorom. Za letnje vreme su tu klima-uređaj i zatamnjena stakla, a za ventilaciju vozila, osim povlačnih prozora, mogu se koristiti i krovni lufteri.
Elektronska arhitektura za kontrolu celog vozila
Sve polazi od standardizovanog radnog mesta vozača povezanog sa centralnim računarom koji u sprezi sa četiri periferna računara upravlja svim sistemima na vozilu (EDC, ECAS, ABS/ASR...). Ovakva arhitektura pojednostavljuje projektovanje i održavanje elektronskih sistema jer se koristi manji broj komponenti uz dosta jednostavniju instalaciju. Autobus poseduje i automatsku staničnu kočnicu koja sprečava vožnju sa otvorenim vratima. Svaka vrata imaju svoju elektronsku upravljačku jedinicu koja pomoću senzora registruje zaglavljivanje putnika i pri tome automatski daje signal za otvaranje vrata.
Poslednja reč tehnike koja pokreće
Autobus pogoni moderan vertikalni MAN-ov motor zapremine 10,5 litara koji može da isporuči 235 kW (320 KS). Poseduje turbo kompresor i moderan sistem ubrizgavanja Common Rail, što daje dobre performanse u pogledu snage, potrošnje i izduvne emisije. EEV norma se postiže uz upotrebu reagensa AdBlue, što daje veoma niske nivoe izduvne emisije. Motor je uparen sa automatskim menjačem, VOITH DIWA.5, koji vrši varijabilnu redukciju u prvom stepenu i poseduje integrisani retarder.
Moderna konstrukcija za duži vek
Rešetka samonoseće karoserije je izrađena od feritnih cevi i dodatno je zaštićena. Stakla i oplata se postavlju lepljenjem, a za izradu oplate koriste se savremeni materijali poput aluminijuma, prohroma, pekolita i poliestera. Bočna oplata je iz segmenata aluminijumskog lima, dok je krovna oplata izrađena u jednom komadu, od plastike (pekolita). Prohrom se koristi na prelazu između stakala i krovne oplate, a prednji i zadnji kraj se prave od poliestera.
IK-206
ZGLOBNI SREDNJEPODNI AUTOBUS
OPIS
IK-206 – Veliki kapacitet po niskoj ceni
Ikarbus 206 je srednjepodni zglobni autobus dužine 18 metara namenjen prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju. Nakon 10 godina razvoja u saradnji sa kupcima i potrebama tržišta, ovaj autobus nudi dosta različitih opcija za svačije potrebe, a pri tome zadovoljava Euro 5 normu izduvne emisije uz, i dalje, nisku cenu.
Srednjepodni autobus
Iako su niskopodni i low entry autobusi trend u gradskom prevozu mnogih velikih gradova, koncept srednjepodnih autobusa nije napušten iz više razloga. Zbog visine poda od 750 mm veliki broj komponenti se nalazi ispod poda što ostavlja veći slobodan prostor u unutrašnjosti vozila. Osim klasičnog pneumatskog sistema oslanjanja, na udobnost povoljno utiču i pneumatici standardnog profila. Zbog položaja horizontalno postavljenog motora, autobus ima bolju raspodelu opterećenja uz veću pristupačnost prilikom održavanja. Osim toga, cena je i dalje niža nego u slučaju niskopodnih i low entry autobusa, što neretko ima ključnu ulogu.
Iako su niskopodni i low entry autobusi trend u gradskom prevozu mnogih velikih gradova, koncept srednjepodnih autobusa nije napušten iz više razloga. Zbog visine poda od 750 mm veliki broj komponenti se nalazi ispod poda što ostavlja veći slobodan prostor u unutrašnjosti vozila. Osim klasičnog pneumatskog sistema oslanjanja, na udobnost povoljno utiču i pneumatici standardnog profila. Zbog položaja horizontalno postavljenog motora, autobus ima bolju raspodelu opterećenja uz veću pristupačnost prilikom održavanja. Osim toga, cena je i dalje niža nego u slučaju niskopodnih i low entry autobusa, što neretko ima ključnu ulogu.
Baš za svakog!
Za ovih 10 godina „dvestašestica″ je prevozila stanovnike velikih gradova i njihovih prigradskih naselja, okolnih sela, decu, radnike... Pored standardne gradske varijante sa četvora vrata (2-2-2-2) i 41 sedištem, moguće su i drugačije kombinacije, pri čemu se u prigradskoj varijanti sa troja vrata (2-2-2-0) može naći čak 58 sedišta. Osim navedenih varijanti, kupcima su na raspolaganju i varijante sa drugačijim brojem i rasporedom vrata, kao i različitom konfiguracijom enterijera, sa plastičnim ili tapaciranim sedištima, itd.
Za ovih 10 godina „dvestašestica″ je prevozila stanovnike velikih gradova i njihovih prigradskih naselja, okolnih sela, decu, radnike... Pored standardne gradske varijante sa četvora vrata (2-2-2-2) i 41 sedištem, moguće su i drugačije kombinacije, pri čemu se u prigradskoj varijanti sa troja vrata (2-2-2-0) može naći čak 58 sedišta. Osim navedenih varijanti, kupcima su na raspolaganju i varijante sa drugačijim brojem i rasporedom vrata, kao i različitom konfiguracijom enterijera, sa plastičnim ili tapaciranim sedištima, itd.
Za svako vreme i nevreme
Prema potrebama kupca, grejanje autobusa može biti izvedeno preko podnih grejača i radijatora ili samo putem radijatora. Za hladan početak smene tu je dodatni grejač sa pumpom za recirkulaciju, predgrejač, koji može da radi i nezavisno od motora i u sprezi sa motorom. Po želji kupca stakla mogu biti zatamnjena, termoizolaciona (dupla, sendvič), čak i sa posebnim rasporedom povlačnih prozora, ili bez njih. Osim prozora, za ventilaciju se mogu koristiti i krovni lufteri, a za topla leta u ponudi je i nekoliko modela klima-uređaja.
Prema potrebama kupca, grejanje autobusa može biti izvedeno preko podnih grejača i radijatora ili samo putem radijatora. Za hladan početak smene tu je dodatni grejač sa pumpom za recirkulaciju, predgrejač, koji može da radi i nezavisno od motora i u sprezi sa motorom. Po želji kupca stakla mogu biti zatamnjena, termoizolaciona (dupla, sendvič), čak i sa posebnim rasporedom povlačnih prozora, ili bez njih. Osim prozora, za ventilaciju se mogu koristiti i krovni lufteri, a za topla leta u ponudi je i nekoliko modela klima-uređaja.
Jednostavno jednostavan
Ono što mnogim kupcima odgovara kod IK-206 je to što koristi veliki broj konvencionalnih sistema sa malo elektronike. Od složenih elektronskih sistema poseduje ABS/ASR i elektronske jedinice za upravljanje vratima koje integrišu automatsku staničnu kočnicu i sistem protiv zaglavljivanja putnika.
Šta ga pokreće?
IK-206 pogoni savremeni horizontalni MAN-ov motor radne zapremine 10,5 litara koji može da isporuči 235 kW (320 KS). Poseduje moderan sistem ubrizgavanja Common Rail i dvostepeni turbokompresor, što daje izuzetne performanse u pogledu snage, potrošnje i izduvne emisije. Samim tim Euro 5 norma postiže se lako uz upotrebu tehnologije PM-Kat, koju čine oksidacioni katalizator i filter čestica, što je povoljno sa aspekta održavanja i u eksploataciji, jer se ne koristi poseban reagens. Uparen je sa četvorostepenim automatskim menjačem VOITH DIWA.5 sa integrisanim retarderom. Glavna prednost mu je hidrodinamički pretvarač koji je aktivan u većem rasponu brzine i prilagođen intenzivnim uslovima gradske vožnje.
IK-206 pogoni savremeni horizontalni MAN-ov motor radne zapremine 10,5 litara koji može da isporuči 235 kW (320 KS). Poseduje moderan sistem ubrizgavanja Common Rail i dvostepeni turbokompresor, što daje izuzetne performanse u pogledu snage, potrošnje i izduvne emisije. Samim tim Euro 5 norma postiže se lako uz upotrebu tehnologije PM-Kat, koju čine oksidacioni katalizator i filter čestica, što je povoljno sa aspekta održavanja i u eksploataciji, jer se ne koristi poseban reagens. Uparen je sa četvorostepenim automatskim menjačem VOITH DIWA.5 sa integrisanim retarderom. Glavna prednost mu je hidrodinamički pretvarač koji je aktivan u većem rasponu brzine i prilagođen intenzivnim uslovima gradske vožnje.
Klasična, a ipak savremena konstrukcija
Rešetka samonoseće karoserije izrađena je od feritnih cevi i dodatno je zaštićena. Veći deo oplate je od čeličnog lima i pričvršćuje se zavarivanjem, dok su pojedini elementi prednjeg i zadnjeg zida od poliestera. Sva stakla, sem vetrobrana, postavljaju se lepljenjem, dok vetrobran, po želji kupca, može biti pričvršćen i lepljenjem i pomoću kedera.
Rešetka samonoseće karoserije izrađena je od feritnih cevi i dodatno je zaštićena. Veći deo oplate je od čeličnog lima i pričvršćuje se zavarivanjem, dok su pojedini elementi prednjeg i zadnjeg zida od poliestera. Sva stakla, sem vetrobrana, postavljaju se lepljenjem, dok vetrobran, po želji kupca, može biti pričvršćen i lepljenjem i pomoću kedera.
IK-112LE
SOLO LOW-ENTRY AUTOBUS
OPIS
IK-112LE – Autobus po svačijoj meri!
Ikarbus 112LE je dvanaestometarski solo autobus na Mercedesovoj samohodnoj low entry šasiji. Najmlađi model u Ikarbusovoj gami zadovoljava Euro 5 normu izduvne emisije, a može se koristiti i u gradskom i u prigradskom saobraćaju.
Zašto low entry?
Low entry koncept je optimalno rešenje između potreba putnika i potreba prevoznika. Zbog položaja motora i prateće opreme, veoma je pogodan sa aspekta održavanja, a sam autobus ima bolju raspodelu opterećenja. Nizak pod u prednjem segmentu ga čini pogodnim za lak ulaz i izlaz starih ljudi i osoba sa posebnim potrebama.
Low entry koncept je optimalno rešenje između potreba putnika i potreba prevoznika. Zbog položaja motora i prateće opreme, veoma je pogodan sa aspekta održavanja, a sam autobus ima bolju raspodelu opterećenja. Nizak pod u prednjem segmentu ga čini pogodnim za lak ulaz i izlaz starih ljudi i osoba sa posebnim potrebama.
Konfiguracija prema potrebama kupca!
Sa trećim vratima ili bez njih, plastična ili tapacirana sedišta, prostor za stajanje ili još mesta za sedenje. Sve su to opcije koje su kupcima na raspolaganju. Prigradska varijanta sa dvoje vrata i 45 sedišta naspram gradske sa troje vrata i 35 sedišta, od kojih su dva namenjena osobama sa decom ili osobama sa posebnim potrebama.
Sa trećim vratima ili bez njih, plastična ili tapacirana sedišta, prostor za stajanje ili još mesta za sedenje. Sve su to opcije koje su kupcima na raspolaganju. Prigradska varijanta sa dvoje vrata i 45 sedišta naspram gradske sa troje vrata i 35 sedišta, od kojih su dva namenjena osobama sa decom ili osobama sa posebnim potrebama.
Za svaku klimu
Grejanje autobusa je izvedeno pomoću radijatora, podnih grejača, i krovnih grejača integrisanih sa klima uređajem. Za hladan početak smene tu je dodatni grejač sa pumpom za recirkulaciju, predgrejač, koji može da radi i nezavisno od motora i u sprezi sa motorom. Moderan klima uređaj poseduje mogućnost podešavanja odnosa svežeg i recirkulisanog vazduha. Prema uslovima eksploatacije, kupac može odabrati broj i raspored prozora koji se otvaraju, a na raspolaganju su i krovni lufteri. Dodatni komfor putnicima pružaju zatamnjena stakla, a po želji kupca se mogu ugraditi i zavese. Za bolju preglednost u lošim uslovima su tu grejači retrovizora i vozačevg stakla, dok se na prvim vratima može naći termoizolaciono staklo ili staklo sa grejačem.
Grejanje autobusa je izvedeno pomoću radijatora, podnih grejača, i krovnih grejača integrisanih sa klima uređajem. Za hladan početak smene tu je dodatni grejač sa pumpom za recirkulaciju, predgrejač, koji može da radi i nezavisno od motora i u sprezi sa motorom. Moderan klima uređaj poseduje mogućnost podešavanja odnosa svežeg i recirkulisanog vazduha. Prema uslovima eksploatacije, kupac može odabrati broj i raspored prozora koji se otvaraju, a na raspolaganju su i krovni lufteri. Dodatni komfor putnicima pružaju zatamnjena stakla, a po želji kupca se mogu ugraditi i zavese. Za bolju preglednost u lošim uslovima su tu grejači retrovizora i vozačevg stakla, dok se na prvim vratima može naći termoizolaciono staklo ili staklo sa grejačem.
Mercedesova kombinacija za teške uslove
Merecedesova šasija u sebi sadrži horizontalni dvanaestolitarski motor snage 220 kW (299 KS) uparen sa automatskim menjačem ZF EcoLife. Motor koristi klasičan sistem ubrizgavanja pumpa-vod-brizgač sa elektronskom kontrolom, što smanjuje troškove održavanja i produžava radni vek motora. Euro 5 norma se postiže upotrebom SCR tehnologije koja podrazumeva upotrebu reagensa AdBlue za neutralizaciju azotovih oksida u izduvnim gasovima. Kao dodatna oprema, u ponudi je sistem automatskog dolivanja ulja koji olakšava redovne preglede vozila i održavanje.
Merecedesova šasija u sebi sadrži horizontalni dvanaestolitarski motor snage 220 kW (299 KS) uparen sa automatskim menjačem ZF EcoLife. Motor koristi klasičan sistem ubrizgavanja pumpa-vod-brizgač sa elektronskom kontrolom, što smanjuje troškove održavanja i produžava radni vek motora. Euro 5 norma se postiže upotrebom SCR tehnologije koja podrazumeva upotrebu reagensa AdBlue za neutralizaciju azotovih oksida u izduvnim gasovima. Kao dodatna oprema, u ponudi je sistem automatskog dolivanja ulja koji olakšava redovne preglede vozila i održavanje.
Elektronika u službi bezbednosti i komfora
Šasija je opremljena modernim kočnim sistemom sa elektronskim upravljanjem, EBS, koji u sebi integriše ABS i ASR. Uloga sistema je da smanji zaustavni put pri kočenju tako što skraćuje vreme odziva sistema i optimizuje kočnu silu tako da autobus ostvari što veće usporenje bez narušavanja stabilnosti. Šasija poseduje i elektronski kontrolisani pneumatski sistem oslanjanja, ECAS, koji smanjuje potrošnju vazduha i poboljšava stabilnost, uz mogućnost naginjanja vozila na desnu stranu radi lakšeg ulaska putnika sa posebnim potrebama. Sva vrata na autobusu poseduju funkciju reverzibilnosti, tako što se automatski otvaraju u slučaju da senzori registruju da se putnik zaglavio. Dodatni stepen sigurnosti je i automatska stanična kočnica koja je aktivna dok su vrata otvorena.
Šasija je opremljena modernim kočnim sistemom sa elektronskim upravljanjem, EBS, koji u sebi integriše ABS i ASR. Uloga sistema je da smanji zaustavni put pri kočenju tako što skraćuje vreme odziva sistema i optimizuje kočnu silu tako da autobus ostvari što veće usporenje bez narušavanja stabilnosti. Šasija poseduje i elektronski kontrolisani pneumatski sistem oslanjanja, ECAS, koji smanjuje potrošnju vazduha i poboljšava stabilnost, uz mogućnost naginjanja vozila na desnu stranu radi lakšeg ulaska putnika sa posebnim potrebama. Sva vrata na autobusu poseduju funkciju reverzibilnosti, tako što se automatski otvaraju u slučaju da senzori registruju da se putnik zaglavio. Dodatni stepen sigurnosti je i automatska stanična kočnica koja je aktivna dok su vrata otvorena.
Moderna konstrukcija za duži vek
Rešetka karoserije je izrađena od feritnih cevi i dodatno je zaštićena, a oplata se postavlja lepljenjem. Bočna oplata je iz segmenata aluminijumskog lima, dok je krovna oplata izrađena u jednom komadu, od plastike (pekolita). Na prelazu između lepljenih stakala i krova se koristi prohrom, a prednji i zadnji kraj se prave od poliestera.
Rešetka karoserije je izrađena od feritnih cevi i dodatno je zaštićena, a oplata se postavlja lepljenjem. Bočna oplata je iz segmenata aluminijumskog lima, dok je krovna oplata izrađena u jednom komadu, od plastike (pekolita). Na prelazu između lepljenih stakala i krova se koristi prohrom, a prednji i zadnji kraj se prave od poliestera.
IK-112N
SOLO NISKOPODNI AUTOBUS
OPIS
IK-112N – Svetski, a naš
IK-112N je niskopodni autobus namenjen prevozu putnika u gradskom saobraćaju. Sa svojih 12 metara dužine, ovaj model, koji se konstantno razvija već skoro 10 godina, prati sve trendove u proizvodnji gradskih autobusa, a izrađen je na sopstvenoj rešetkastoj šasiji. Zadovoljava EEV normu izduvne emisije.
Niskopodna konstrukcija prilagođena putnicima
Ovakav tip konstrukcije je najviše na strani korisnika jer visina platforme u zoni vrata od svega 340 mm i nizak pod celom dužinom omogućavaju lak protok putnika kroz vozilo. Radi još lakšeg ulaska slabo pokretnih putnika, autobus poseduje funkciju naginjanja na stranu putem elektronskog sistema kontrole oslanjanja, ECAS. Pored toga, autobus je opremljen rampom za ulazak osoba u invalidskim kolicima ili sa kolicima za bebe, i poseduje prostor predviđen za njihov smeštaj.
Ovakav tip konstrukcije je najviše na strani korisnika jer visina platforme u zoni vrata od svega 340 mm i nizak pod celom dužinom omogućavaju lak protok putnika kroz vozilo. Radi još lakšeg ulaska slabo pokretnih putnika, autobus poseduje funkciju naginjanja na stranu putem elektronskog sistema kontrole oslanjanja, ECAS. Pored toga, autobus je opremljen rampom za ulazak osoba u invalidskim kolicima ili sa kolicima za bebe, i poseduje prostor predviđen za njihov smeštaj.
Komfor pre svega
U standardnoj izvedbi autobus ima troja vrata i 30 mesta za sedenje, a ukupan kapacitet je do 100 putnika. U ponudi su plastična sedišta, lako tapacirana ili tapacirana, a po želji kupca umesto sedišta u prvom redu mogu se postaviti džambo sedišta namenjena osobama sa decom ili osobama sa posebnim potrebama. Radno mesto vozača je u skladu sa VDV standardom i standardom ISO 16121, i može se prilagoditi vozačima različite građe i visine. Osim podešavanja sedišta, moguće je podesiti i položaj instrument table radi većeg komfora vozača. Informacioni panel instrument table, osim standardizovanih simbola, koristi i korisnički interfejs na srpskom jeziku.
U standardnoj izvedbi autobus ima troja vrata i 30 mesta za sedenje, a ukupan kapacitet je do 100 putnika. U ponudi su plastična sedišta, lako tapacirana ili tapacirana, a po želji kupca umesto sedišta u prvom redu mogu se postaviti džambo sedišta namenjena osobama sa decom ili osobama sa posebnim potrebama. Radno mesto vozača je u skladu sa VDV standardom i standardom ISO 16121, i može se prilagoditi vozačima različite građe i visine. Osim podešavanja sedišta, moguće je podesiti i položaj instrument table radi većeg komfora vozača. Informacioni panel instrument table, osim standardizovanih simbola, koristi i korisnički interfejs na srpskom jeziku.
Za sve prilike i neprilike
Grejanje autobusa može biti izvedeno preko podnih grejača i radijatora ili samo preko radijatora. Za hladan početak smene tu je dodatni grejač sa pumpom za recirkulaciju, predgrejač, koji može da radi i nezavisno od motora i u sprezi sa motorom. Za letnje vreme su tu klima-uređaj i zatamnjena stakla, a za ventilaciju vozila, osim povlačnih prozora, mogu se koristiti i krovni lufteri.
Grejanje autobusa može biti izvedeno preko podnih grejača i radijatora ili samo preko radijatora. Za hladan početak smene tu je dodatni grejač sa pumpom za recirkulaciju, predgrejač, koji može da radi i nezavisno od motora i u sprezi sa motorom. Za letnje vreme su tu klima-uređaj i zatamnjena stakla, a za ventilaciju vozila, osim povlačnih prozora, mogu se koristiti i krovni lufteri.
Elektronska arhitektura za kontrolu celog vozila
Sve polazi od standardizovanog radnog mesta vozača povezanog sa centralnim računarom koji u sprezi sa četiri periferna računara upravlja svim sistemima na vozilu (EDC, ECAS, ABS/ASR...). Ovakva arhitektura pojednostavljuje projektovanje i održavanje elektronskih sistema jer se koristi manji broj komponenti uz dosta jednostavniju instalaciju. Autobus poseduje i automatsku staničnu kočnicu koja sprečava vožnju sa otvorenim vratima. Svaka vrata imaju svoju elektronsku upravljačku jedinicu koja pomoću senzora registruje zaglavljivanje putnika i pri tome automatski daje signal za otvaranje vrata.
Sve polazi od standardizovanog radnog mesta vozača povezanog sa centralnim računarom koji u sprezi sa četiri periferna računara upravlja svim sistemima na vozilu (EDC, ECAS, ABS/ASR...). Ovakva arhitektura pojednostavljuje projektovanje i održavanje elektronskih sistema jer se koristi manji broj komponenti uz dosta jednostavniju instalaciju. Autobus poseduje i automatsku staničnu kočnicu koja sprečava vožnju sa otvorenim vratima. Svaka vrata imaju svoju elektronsku upravljačku jedinicu koja pomoću senzora registruje zaglavljivanje putnika i pri tome automatski daje signal za otvaranje vrata.
Poslednja reč tehnike koja pokreće
Autobus pogoni moderan vertikalni MAN-ov motor zapremine 7 litara koji može da isporuči 213 kW (290 KS). Poseduje moderan sistem ubrizgavanja Common Rail i dvostepeni turbo kompresor, što daje izuzetne performanse u pogledu snage, potrošnje i izduvne emisije. Samim tim EEV norma se lako postiže uz upotrebu tehnologije PM-KAT koju čine oksidacioni katalizator i filter čestica, što je povoljno sa aspekta održavanja i u eksploataciji jer se ne koristi poseban reagens. Motor je uparen sa automatskim menjačem, a u ponudi su četvorostepeni VOITH DIWA.5 i šestostepeni ZF EcoLife. Oba poseduju integrisani retarder i vrše varijabilnu redukciju u prvom stepenu, a izbor je na kupcu.
Autobus pogoni moderan vertikalni MAN-ov motor zapremine 7 litara koji može da isporuči 213 kW (290 KS). Poseduje moderan sistem ubrizgavanja Common Rail i dvostepeni turbo kompresor, što daje izuzetne performanse u pogledu snage, potrošnje i izduvne emisije. Samim tim EEV norma se lako postiže uz upotrebu tehnologije PM-KAT koju čine oksidacioni katalizator i filter čestica, što je povoljno sa aspekta održavanja i u eksploataciji jer se ne koristi poseban reagens. Motor je uparen sa automatskim menjačem, a u ponudi su četvorostepeni VOITH DIWA.5 i šestostepeni ZF EcoLife. Oba poseduju integrisani retarder i vrše varijabilnu redukciju u prvom stepenu, a izbor je na kupcu.
Moderna konstrukcija za duži vek
Rešetka samonoseće karoserije izrađena je od feritnih cevi i dodatno je zaštićena. Stakla i oplata se postavljaju lepljenjem, a za izradu oplate koriste se savremeni materijali poput aluminijuma, prohroma, pekolita i poliestera. Bočna oplata je iz segmenata aluminijumskog lima, dok je krovna oplata izrađena u jednom komadu, od plastike (pekolita). Prohrom se koristi na prelazu između stakala i krovne oplate, a prednji i zadnji kraj se prave od poliestera.
Rešetka samonoseće karoserije izrađena je od feritnih cevi i dodatno je zaštićena. Stakla i oplata se postavljaju lepljenjem, a za izradu oplate koriste se savremeni materijali poput aluminijuma, prohroma, pekolita i poliestera. Bočna oplata je iz segmenata aluminijumskog lima, dok je krovna oplata izrađena u jednom komadu, od plastike (pekolita). Prohrom se koristi na prelazu između stakala i krovne oplate, a prednji i zadnji kraj se prave od poliestera.
Integrisani sistem upravljanja
INTEGRISANI SISTEM UPRAVLJANJA
Sistem upravljanja kvalitetom
|
Sistem upravljanja zaštitom životne sredine
|
|||
QMS (Quality Management System)
|
EMS (Environmental Management System)
|
|||
ISO 9001 |
ISO 14001
|
|||
Politika IMS
|
IKARBUS je u skladu sa svojim okruženjem, promenama u okruženju i rizicima koji proizilaze iz okruženja, u skladu sa svojim potrebama, ciljevima, proizvodima, procesima, kao i u skladu sa organizacionom strukturom, implementirao sistem upravljanja kvalitetom prema zahtevima standarda ISO 9001.
Primenom sistema upravljanja kvalitetom osigurava se usaglašenost proizvoda i usluga sa zahtevima korisnika i kupaca (od početnog utvrđivanja do konačnog ispunjenja zahteva i očekivanja korisnika i kupaca).
Da je sistem upravljanja kvalitetom u IKARBUS-u uspostavljen, da se primenjuje, da je dokumentovan, da se održava u skladu sa standardom ISO 9001, uz stalno poboljšanje i unapređenje procesa upravljanja kvalitetom, kao i da je preduzeće sposobno za postizanje ciljeva proisteklih iz Politike kvaliteta i sposobno za ispunjavanje zahteva korisnika, zakona i ostalih propisa primenljivih na proizvod, potvrđeno je i sertifikacijom sistema.
Finansijski izveštaji
Finansijski izveštaji
Skupština akcionara
KODEKS KORPORATIVNOG UPRAVLJANJA | DOKUMENT O OBJAVLJENIM INFORMACIJAMA (2013) | |||
PRAVILNIK O POSTUPKU UNUTRAŠNJEG UZBUNJIVANJA |
Material for 1st extraordinary session of SA