SOLO LOW-ENTRY AUTOBUS
OPIS
IK-112LE – Autobus po svačijoj meri!
Ikarbus 112LE je dvanaestometarski solo autobus na Mercedesovoj samohodnoj low entry šasiji. Najmlađi model u Ikarbusovoj gami zadovoljava Euro 5 normu izduvne emisije, a može se koristiti i u gradskom i u prigradskom saobraćaju.
Zašto low entry?
Low entry koncept je optimalno rešenje između potreba putnika i potreba prevoznika. Zbog položaja motora i prateće opreme, veoma je pogodan sa aspekta održavanja, a sam autobus ima bolju raspodelu opterećenja. Nizak pod u prednjem segmentu ga čini pogodnim za lak ulaz i izlaz starih ljudi i osoba sa posebnim potrebama.
Low entry koncept je optimalno rešenje između potreba putnika i potreba prevoznika. Zbog položaja motora i prateće opreme, veoma je pogodan sa aspekta održavanja, a sam autobus ima bolju raspodelu opterećenja. Nizak pod u prednjem segmentu ga čini pogodnim za lak ulaz i izlaz starih ljudi i osoba sa posebnim potrebama.
Konfiguracija prema potrebama kupca!
Sa trećim vratima ili bez njih, plastična ili tapacirana sedišta, prostor za stajanje ili još mesta za sedenje. Sve su to opcije koje su kupcima na raspolaganju. Prigradska varijanta sa dvoje vrata i 45 sedišta naspram gradske sa troje vrata i 35 sedišta, od kojih su dva namenjena osobama sa decom ili osobama sa posebnim potrebama.
Sa trećim vratima ili bez njih, plastična ili tapacirana sedišta, prostor za stajanje ili još mesta za sedenje. Sve su to opcije koje su kupcima na raspolaganju. Prigradska varijanta sa dvoje vrata i 45 sedišta naspram gradske sa troje vrata i 35 sedišta, od kojih su dva namenjena osobama sa decom ili osobama sa posebnim potrebama.
Za svaku klimu
Grejanje autobusa je izvedeno pomoću radijatora, podnih grejača, i krovnih grejača integrisanih sa klima uređajem. Za hladan početak smene tu je dodatni grejač sa pumpom za recirkulaciju, predgrejač, koji može da radi i nezavisno od motora i u sprezi sa motorom. Moderan klima uređaj poseduje mogućnost podešavanja odnosa svežeg i recirkulisanog vazduha. Prema uslovima eksploatacije, kupac može odabrati broj i raspored prozora koji se otvaraju, a na raspolaganju su i krovni lufteri. Dodatni komfor putnicima pružaju zatamnjena stakla, a po želji kupca se mogu ugraditi i zavese. Za bolju preglednost u lošim uslovima su tu grejači retrovizora i vozačevg stakla, dok se na prvim vratima može naći termoizolaciono staklo ili staklo sa grejačem.
Grejanje autobusa je izvedeno pomoću radijatora, podnih grejača, i krovnih grejača integrisanih sa klima uređajem. Za hladan početak smene tu je dodatni grejač sa pumpom za recirkulaciju, predgrejač, koji može da radi i nezavisno od motora i u sprezi sa motorom. Moderan klima uređaj poseduje mogućnost podešavanja odnosa svežeg i recirkulisanog vazduha. Prema uslovima eksploatacije, kupac može odabrati broj i raspored prozora koji se otvaraju, a na raspolaganju su i krovni lufteri. Dodatni komfor putnicima pružaju zatamnjena stakla, a po želji kupca se mogu ugraditi i zavese. Za bolju preglednost u lošim uslovima su tu grejači retrovizora i vozačevg stakla, dok se na prvim vratima može naći termoizolaciono staklo ili staklo sa grejačem.
Mercedesova kombinacija za teške uslove
Merecedesova šasija u sebi sadrži horizontalni dvanaestolitarski motor snage 220 kW (299 KS) uparen sa automatskim menjačem ZF EcoLife. Motor koristi klasičan sistem ubrizgavanja pumpa-vod-brizgač sa elektronskom kontrolom, što smanjuje troškove održavanja i produžava radni vek motora. Euro 5 norma se postiže upotrebom SCR tehnologije koja podrazumeva upotrebu reagensa AdBlue za neutralizaciju azotovih oksida u izduvnim gasovima. Kao dodatna oprema, u ponudi je sistem automatskog dolivanja ulja koji olakšava redovne preglede vozila i održavanje.
Merecedesova šasija u sebi sadrži horizontalni dvanaestolitarski motor snage 220 kW (299 KS) uparen sa automatskim menjačem ZF EcoLife. Motor koristi klasičan sistem ubrizgavanja pumpa-vod-brizgač sa elektronskom kontrolom, što smanjuje troškove održavanja i produžava radni vek motora. Euro 5 norma se postiže upotrebom SCR tehnologije koja podrazumeva upotrebu reagensa AdBlue za neutralizaciju azotovih oksida u izduvnim gasovima. Kao dodatna oprema, u ponudi je sistem automatskog dolivanja ulja koji olakšava redovne preglede vozila i održavanje.
Elektronika u službi bezbednosti i komfora
Šasija je opremljena modernim kočnim sistemom sa elektronskim upravljanjem, EBS, koji u sebi integriše ABS i ASR. Uloga sistema je da smanji zaustavni put pri kočenju tako što skraćuje vreme odziva sistema i optimizuje kočnu silu tako da autobus ostvari što veće usporenje bez narušavanja stabilnosti. Šasija poseduje i elektronski kontrolisani pneumatski sistem oslanjanja, ECAS, koji smanjuje potrošnju vazduha i poboljšava stabilnost, uz mogućnost naginjanja vozila na desnu stranu radi lakšeg ulaska putnika sa posebnim potrebama. Sva vrata na autobusu poseduju funkciju reverzibilnosti, tako što se automatski otvaraju u slučaju da senzori registruju da se putnik zaglavio. Dodatni stepen sigurnosti je i automatska stanična kočnica koja je aktivna dok su vrata otvorena.
Šasija je opremljena modernim kočnim sistemom sa elektronskim upravljanjem, EBS, koji u sebi integriše ABS i ASR. Uloga sistema je da smanji zaustavni put pri kočenju tako što skraćuje vreme odziva sistema i optimizuje kočnu silu tako da autobus ostvari što veće usporenje bez narušavanja stabilnosti. Šasija poseduje i elektronski kontrolisani pneumatski sistem oslanjanja, ECAS, koji smanjuje potrošnju vazduha i poboljšava stabilnost, uz mogućnost naginjanja vozila na desnu stranu radi lakšeg ulaska putnika sa posebnim potrebama. Sva vrata na autobusu poseduju funkciju reverzibilnosti, tako što se automatski otvaraju u slučaju da senzori registruju da se putnik zaglavio. Dodatni stepen sigurnosti je i automatska stanična kočnica koja je aktivna dok su vrata otvorena.
Moderna konstrukcija za duži vek
Rešetka karoserije je izrađena od feritnih cevi i dodatno je zaštićena, a oplata se postavlja lepljenjem. Bočna oplata je iz segmenata aluminijumskog lima, dok je krovna oplata izrađena u jednom komadu, od plastike (pekolita). Na prelazu između lepljenih stakala i krova se koristi prohrom, a prednji i zadnji kraj se prave od poliestera.
Rešetka karoserije je izrađena od feritnih cevi i dodatno je zaštićena, a oplata se postavlja lepljenjem. Bočna oplata je iz segmenata aluminijumskog lima, dok je krovna oplata izrađena u jednom komadu, od plastike (pekolita). Na prelazu između lepljenih stakala i krova se koristi prohrom, a prednji i zadnji kraj se prave od poliestera.