MEĐUGRADSKI AUTOBUS
OPIS
IK-312MB – Nova dostignuća naše fabrike!
Ikarbus IK-312MB je moderan međugradski autobus na šasiji Mercedes-Benz OC 500 RF. Dužina autobusa je 12,3 m, a visina 3,4 m. Ovaj model pruža komfor za 55 (maksimum) putnika koji sede. Naslednik je modela IK-312 Lander i pravi iskorak u pogledu naprednih sistema aktivne bezbednosti, a kao i prethodnik u svoje vreme, zadovoljava trenutno najstroži standard izduvne emisije, Euro 6.
Ikarbus IK-312MB je moderan međugradski autobus na šasiji Mercedes-Benz OC 500 RF. Dužina autobusa je 12,3 m, a visina 3,4 m. Ovaj model pruža komfor za 55 (maksimum) putnika koji sede. Naslednik je modela IK-312 Lander i pravi iskorak u pogledu naprednih sistema aktivne bezbednosti, a kao i prethodnik u svoje vreme, zadovoljava trenutno najstroži standard izduvne emisije, Euro 6.
Prostor za sve i svašta
Za razliku od većine konkurenata, IK-312MB je zadržao visinu poda na 3 stepenika kako bi se obezbedio veći prtljažni prostor i veći komfor za putnike koji sede iznad točkova. Putnicima su na raspolaganju i galerije za odlaganje ručnog prtljaga, posebno dizajnirane u Italiji za IK-312MB. Vozač i drugi član posade (vođa puta ili asistent vozača, suvozač) na raspolaganju imaju nekoliko pregrada za odlaganje stvari, kao i posebno odvojen prtljažnik iza prvih vrata.
Za razliku od većine konkurenata, IK-312MB je zadržao visinu poda na 3 stepenika kako bi se obezbedio veći prtljažni prostor i veći komfor za putnike koji sede iznad točkova. Putnicima su na raspolaganju i galerije za odlaganje ručnog prtljaga, posebno dizajnirane u Italiji za IK-312MB. Vozač i drugi član posade (vođa puta ili asistent vozača, suvozač) na raspolaganju imaju nekoliko pregrada za odlaganje stvari, kao i posebno odvojen prtljažnik iza prvih vrata.
Komfor za klasu više
Pored već standardnog sistema elektronske kontrole oslanjanja ECAS (sa opcijom naginjanja na stranu radi lakšeg ulaska/izlaska), na komfor dodatno utiče i visina sedenja i udobna SEGE sedišta sa naslonima koji se mogu obarati. Na galerijama za smeštaj prtljaga, iznad sedišta, nalaze se moduli sa individualnim osvetljenjem i komandama za klimatizaciju, kakvi se sreću uglavnom na turističkim autobusima.
Pored već standardnog sistema elektronske kontrole oslanjanja ECAS (sa opcijom naginjanja na stranu radi lakšeg ulaska/izlaska), na komfor dodatno utiče i visina sedenja i udobna SEGE sedišta sa naslonima koji se mogu obarati. Na galerijama za smeštaj prtljaga, iznad sedišta, nalaze se moduli sa individualnim osvetljenjem i komandama za klimatizaciju, kakvi se sreću uglavnom na turističkim autobusima.
U standardnoj izvedbi sva stakla su zatamnjena, a na zahtev kupca mogu biti i dupla radi bolje termoizolacije. Autobus je opremljen klima uređajem sa opcijom krovnog grejanja i elektropomičnim lufterima, dok vozač ima svoj sistem za klimatizaciju sa nezavisnom kontrolom. U ponudi je i audio-video sistem sa dva sklopiva LCD monitora dijagonale 19" i po jednim zvučnikom za svaku klupu. Za vođu puta (asistenta) i vozača obezbeđen je mikrofon.
Napredni elektronski sistemi bezbednosti
Osim visokog komfora, potrebna je i visoka bezbednost. Autobus je opremljen naprednim sistemima aktivne bezbednosti, poput sistema koji upozorava vozača na napuštanje saobraćajne trake (LDWS), sistema za autonomno kočenje u slučaju opasnosti (AEBS), kao i sistemom za elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP). Vozač tokom vožnje može da prati sve parametre na ekranu u boji, a radi većeg komfora u vožnji na raspolaganju mu je i tempomat.
Savremen pogonski sklop
Autobus pogoni moderan Mercedes-ov motor zapremine svega 7,7 litara koji može da isporuči 220 kW (299 KS) i zadovoljava Euro 6 normu izduvne emisije. Poseduje turbo kompresor i moderan sistem ubrizgavanja Common Rail, što daje dobre performanse u pogledu snage, potrošnje i izduvne emisije. Za tretman izduvnih gasova koristi se sistem sa selektivnom katalitičkom redukcijom (SCR) koji podrazumeva upotrebu reagensa (AdBlue), što daje veoma niske nivoe azotovih oksida. Motor je uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem koji poseduje integrisani retarder, a maksimalna brzina elektronski je ograničena na 100 km/h.
Autobus pogoni moderan Mercedes-ov motor zapremine svega 7,7 litara koji može da isporuči 220 kW (299 KS) i zadovoljava Euro 6 normu izduvne emisije. Poseduje turbo kompresor i moderan sistem ubrizgavanja Common Rail, što daje dobre performanse u pogledu snage, potrošnje i izduvne emisije. Za tretman izduvnih gasova koristi se sistem sa selektivnom katalitičkom redukcijom (SCR) koji podrazumeva upotrebu reagensa (AdBlue), što daje veoma niske nivoe azotovih oksida. Motor je uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem koji poseduje integrisani retarder, a maksimalna brzina elektronski je ograničena na 100 km/h.
Moderna konstrukcija za duži vek
Po želji kupca rešetka karoserije može biti izrađena od običnih ili od feritnih cevi, pri čemu se dodatna antikorozivna zaštita podrazumeva. Stakla i oplata se postavlju lepljenjem, a za izradu oplate koriste se savremeni materijali poput aluminijuma, prohroma, pekolita i poliestera. Bočna oplata je od aluminijumskog lima, dok je krovna oplata izrađena u jednom komadu, od plastike (pekolita). Prohrom se koristi na prelazu između stakala i krovne oplate, a prednji i zadnji kraj izrađeni su od poliestera.