SOLO NISKOPODNI AUTOBUS
OPIS
IK-112M – Najbolje iz ponude
Ikarbus 112M je niskopodni autobus namenjen prevozu putnika u gradskom saobraćaju. Najnoviji model u Ikarbusovoj ponudi dug je 12 metara, a izrađen je na MAN-ovoj šasiji. Zadovoljava Euro 5 normu izduvne emisije.
Ikarbus 112M je niskopodni autobus namenjen prevozu putnika u gradskom saobraćaju. Najnoviji model u Ikarbusovoj ponudi dug je 12 metara, a izrađen je na MAN-ovoj šasiji. Zadovoljava Euro 5 normu izduvne emisije.
Niskopodan i prostran
Niskopodna šasija sa horizontalno postavljenim motorom pruža dosta komfora putnicima. Visina platforme u zoni vrata od svega 340 mm i nizak pod celom dužinom omogućavaju lak protok putnika kroz vozilo. Radi još lakšeg ulaska slabo pokretnih putnika, šasija poseduje funkciju naginjanja na stranu putem elektronskog sistema kontrole oslanjanja, ECAS. Pored toga, autobus je opremljen rampom za ulazak osoba u invalidskim kolicima ili sa kolicima za bebe, i poseduje prostor predviđen za njihov smeštaj.
Niskopodna šasija sa horizontalno postavljenim motorom pruža dosta komfora putnicima. Visina platforme u zoni vrata od svega 340 mm i nizak pod celom dužinom omogućavaju lak protok putnika kroz vozilo. Radi još lakšeg ulaska slabo pokretnih putnika, šasija poseduje funkciju naginjanja na stranu putem elektronskog sistema kontrole oslanjanja, ECAS. Pored toga, autobus je opremljen rampom za ulazak osoba u invalidskim kolicima ili sa kolicima za bebe, i poseduje prostor predviđen za njihov smeštaj.
Komfor za sve
U standardnoj izvedbi autobus ima troja vrata i 34 mesta za sedenje, a ukupan kapacitet je do 100 putnika. U ponudi su plastična, lako tapacirana ili tapacirana sedišta, a po želji kupca umesto sedišta u prvom redu mogu se postaviti džambo-sedišta namenjena osobama sa decom ili osobama sa posebnim potrebama.
U standardnoj izvedbi autobus ima troja vrata i 34 mesta za sedenje, a ukupan kapacitet je do 100 putnika. U ponudi su plastična, lako tapacirana ili tapacirana sedišta, a po želji kupca umesto sedišta u prvom redu mogu se postaviti džambo-sedišta namenjena osobama sa decom ili osobama sa posebnim potrebama.
Uz šasiju stiže kompletna MAN-ova instrument tabla, sa stubom upravljača podesivim po visini i nagibu, koja je ergonomski dizajnirana prema potrebama vozača različitih telesnih konstitucija.
Za sve prilike i neprilike
Grejanje autobusa može biti izvedeno preko podnih grejača i radijatora ili samo preko radijatora. Za hladan početak smene tu je dodatni grejač sa pumpom za recirkulaciju, predgrejač, koji može da radi i nezavisno od motora i u sprezi sa motorom. Za letnje vreme tu su klima-uređaj i zatamnjena stakla, a za ventilaciju vozila osim povlačnih prozora mogu se koristiti i krovni lufteri. Vozačev prozor i spoljna ogledala poseduju grejače za odleđivanje i odmagljivanje, a prva vrata opciono mogu imati duplo staklo ili grejač.
Elektronski sistemi u službi komfora i bezbednosti
Pored elektronske kontrole pneumatskog oslanjanja (ECAS), šasija poseduje i elektronski upravljan kočni sistem EBS koji integriše funkcije sistema protiv blokiranja točkova i proklizavanja (ABS/ASR). Time se postižu bolje performanse u pogledu smanjenja odziva sistema i raspodele sile kočenja sa ciljem iskorišćavanja raspoloživog prijanjanja. Autobus poseduje i automatsku staničnu kočnicu koja sprečava vožnju sa otvorenim vratima. Svaka vrata imaju svoju elektronsku upravljačku jedinicu koja pomoću senzora registruje zaglavljivanje putnika i pri tome automatski daje signal za otvaranje vrata.
Pored elektronske kontrole pneumatskog oslanjanja (ECAS), šasija poseduje i elektronski upravljan kočni sistem EBS koji integriše funkcije sistema protiv blokiranja točkova i proklizavanja (ABS/ASR). Time se postižu bolje performanse u pogledu smanjenja odziva sistema i raspodele sile kočenja sa ciljem iskorišćavanja raspoloživog prijanjanja. Autobus poseduje i automatsku staničnu kočnicu koja sprečava vožnju sa otvorenim vratima. Svaka vrata imaju svoju elektronsku upravljačku jedinicu koja pomoću senzora registruje zaglavljivanje putnika i pri tome automatski daje signal za otvaranje vrata.
MAN A22 – visoke performanse u svakom pogledu
Ova lagana šasija poseduje horizontalno postavljen motor radne zapremine 10,5 litara, uparen sa četvorostepenim automatskim menjačem VOITH DIWA.6. Primenom modernog sistema ubrizgavanja Common Rail i turbo kompresora, motor isporučuje snagu od 235 kW (320 KS). Zajedno sa upotrebom tehnologije PM-KAT, koju čine oksidacioni katalizator i filter čestica, motor postiže Euro 5 normu izduvne emisije. Ova tehnologija ne zahteva upotrebu posebnih reagenasa, što je povoljno sa aspekta održavanja.
Moderna konstrukcija za duži vek
Rešetka karoserije izrađena je od feritnih cevi i dodatno je zaštićena. Stakla i oplata se postavljaju lepljenjem, a za izradu oplate se koriste savremeni materijali poput aluminijuma, prohroma, pekolita i poliestera. Bočna oplata je iz segmenata aluminijumskog lima, dok je krovna oplata izrađena u jednom komadu, od plastike (pekolita). Prohrom se koristi na prelazu između stakala i krovne oplate, a prednji i zadnji kraj se prave od poliestera.
Rešetka karoserije izrađena je od feritnih cevi i dodatno je zaštićena. Stakla i oplata se postavljaju lepljenjem, a za izradu oplate se koriste savremeni materijali poput aluminijuma, prohroma, pekolita i poliestera. Bočna oplata je iz segmenata aluminijumskog lima, dok je krovna oplata izrađena u jednom komadu, od plastike (pekolita). Prohrom se koristi na prelazu između stakala i krovne oplate, a prednji i zadnji kraj se prave od poliestera.