ZGLOBNI SREDNJEPODNI AUTOBUS
OPIS
IK-206 – Veliki kapacitet po niskoj ceni
Ikarbus 206 je srednjepodni zglobni autobus dužine 18 metara namenjen prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju. Nakon 10 godina razvoja u saradnji sa kupcima i potrebama tržišta, ovaj autobus nudi dosta različitih opcija za svačije potrebe, a pri tome zadovoljava Euro 5 normu izduvne emisije uz, i dalje, nisku cenu.
Srednjepodni autobus
Iako su niskopodni i low entry autobusi trend u gradskom prevozu mnogih velikih gradova, koncept srednjepodnih autobusa nije napušten iz više razloga. Zbog visine poda od 750 mm veliki broj komponenti se nalazi ispod poda što ostavlja veći slobodan prostor u unutrašnjosti vozila. Osim klasičnog pneumatskog sistema oslanjanja, na udobnost povoljno utiču i pneumatici standardnog profila. Zbog položaja horizontalno postavljenog motora, autobus ima bolju raspodelu opterećenja uz veću pristupačnost prilikom održavanja. Osim toga, cena je i dalje niža nego u slučaju niskopodnih i low entry autobusa, što neretko ima ključnu ulogu.
Iako su niskopodni i low entry autobusi trend u gradskom prevozu mnogih velikih gradova, koncept srednjepodnih autobusa nije napušten iz više razloga. Zbog visine poda od 750 mm veliki broj komponenti se nalazi ispod poda što ostavlja veći slobodan prostor u unutrašnjosti vozila. Osim klasičnog pneumatskog sistema oslanjanja, na udobnost povoljno utiču i pneumatici standardnog profila. Zbog položaja horizontalno postavljenog motora, autobus ima bolju raspodelu opterećenja uz veću pristupačnost prilikom održavanja. Osim toga, cena je i dalje niža nego u slučaju niskopodnih i low entry autobusa, što neretko ima ključnu ulogu.
Baš za svakog!
Za ovih 10 godina „dvestašestica″ je prevozila stanovnike velikih gradova i njihovih prigradskih naselja, okolnih sela, decu, radnike... Pored standardne gradske varijante sa četvora vrata (2-2-2-2) i 41 sedištem, moguće su i drugačije kombinacije, pri čemu se u prigradskoj varijanti sa troja vrata (2-2-2-0) može naći čak 58 sedišta. Osim navedenih varijanti, kupcima su na raspolaganju i varijante sa drugačijim brojem i rasporedom vrata, kao i različitom konfiguracijom enterijera, sa plastičnim ili tapaciranim sedištima, itd.
Za ovih 10 godina „dvestašestica″ je prevozila stanovnike velikih gradova i njihovih prigradskih naselja, okolnih sela, decu, radnike... Pored standardne gradske varijante sa četvora vrata (2-2-2-2) i 41 sedištem, moguće su i drugačije kombinacije, pri čemu se u prigradskoj varijanti sa troja vrata (2-2-2-0) može naći čak 58 sedišta. Osim navedenih varijanti, kupcima su na raspolaganju i varijante sa drugačijim brojem i rasporedom vrata, kao i različitom konfiguracijom enterijera, sa plastičnim ili tapaciranim sedištima, itd.
Za svako vreme i nevreme
Prema potrebama kupca, grejanje autobusa može biti izvedeno preko podnih grejača i radijatora ili samo putem radijatora. Za hladan početak smene tu je dodatni grejač sa pumpom za recirkulaciju, predgrejač, koji može da radi i nezavisno od motora i u sprezi sa motorom. Po želji kupca stakla mogu biti zatamnjena, termoizolaciona (dupla, sendvič), čak i sa posebnim rasporedom povlačnih prozora, ili bez njih. Osim prozora, za ventilaciju se mogu koristiti i krovni lufteri, a za topla leta u ponudi je i nekoliko modela klima-uređaja.
Prema potrebama kupca, grejanje autobusa može biti izvedeno preko podnih grejača i radijatora ili samo putem radijatora. Za hladan početak smene tu je dodatni grejač sa pumpom za recirkulaciju, predgrejač, koji može da radi i nezavisno od motora i u sprezi sa motorom. Po želji kupca stakla mogu biti zatamnjena, termoizolaciona (dupla, sendvič), čak i sa posebnim rasporedom povlačnih prozora, ili bez njih. Osim prozora, za ventilaciju se mogu koristiti i krovni lufteri, a za topla leta u ponudi je i nekoliko modela klima-uređaja.
Jednostavno jednostavan
Ono što mnogim kupcima odgovara kod IK-206 je to što koristi veliki broj konvencionalnih sistema sa malo elektronike. Od složenih elektronskih sistema poseduje ABS/ASR i elektronske jedinice za upravljanje vratima koje integrišu automatsku staničnu kočnicu i sistem protiv zaglavljivanja putnika.
Šta ga pokreće?
IK-206 pogoni savremeni horizontalni MAN-ov motor radne zapremine 10,5 litara koji može da isporuči 235 kW (320 KS). Poseduje moderan sistem ubrizgavanja Common Rail i dvostepeni turbokompresor, što daje izuzetne performanse u pogledu snage, potrošnje i izduvne emisije. Samim tim Euro 5 norma postiže se lako uz upotrebu tehnologije PM-Kat, koju čine oksidacioni katalizator i filter čestica, što je povoljno sa aspekta održavanja i u eksploataciji, jer se ne koristi poseban reagens. Uparen je sa četvorostepenim automatskim menjačem VOITH DIWA.5 sa integrisanim retarderom. Glavna prednost mu je hidrodinamički pretvarač koji je aktivan u većem rasponu brzine i prilagođen intenzivnim uslovima gradske vožnje.
IK-206 pogoni savremeni horizontalni MAN-ov motor radne zapremine 10,5 litara koji može da isporuči 235 kW (320 KS). Poseduje moderan sistem ubrizgavanja Common Rail i dvostepeni turbokompresor, što daje izuzetne performanse u pogledu snage, potrošnje i izduvne emisije. Samim tim Euro 5 norma postiže se lako uz upotrebu tehnologije PM-Kat, koju čine oksidacioni katalizator i filter čestica, što je povoljno sa aspekta održavanja i u eksploataciji, jer se ne koristi poseban reagens. Uparen je sa četvorostepenim automatskim menjačem VOITH DIWA.5 sa integrisanim retarderom. Glavna prednost mu je hidrodinamički pretvarač koji je aktivan u većem rasponu brzine i prilagođen intenzivnim uslovima gradske vožnje.
Klasična, a ipak savremena konstrukcija
Rešetka samonoseće karoserije izrađena je od feritnih cevi i dodatno je zaštićena. Veći deo oplate je od čeličnog lima i pričvršćuje se zavarivanjem, dok su pojedini elementi prednjeg i zadnjeg zida od poliestera. Sva stakla, sem vetrobrana, postavljaju se lepljenjem, dok vetrobran, po želji kupca, može biti pričvršćen i lepljenjem i pomoću kedera.
Rešetka samonoseće karoserije izrađena je od feritnih cevi i dodatno je zaštićena. Veći deo oplate je od čeličnog lima i pričvršćuje se zavarivanjem, dok su pojedini elementi prednjeg i zadnjeg zida od poliestera. Sva stakla, sem vetrobrana, postavljaju se lepljenjem, dok vetrobran, po želji kupca, može biti pričvršćen i lepljenjem i pomoću kedera.