SOLO SREDNJEPODNI AUTOBUS
OPIS
IK-103 – Pouzdan po niskoj ceni
Ikarbus 103 je srednjepodni autobus dužine 12 metara namenjen prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju. Nakon 22 godine razvoja u saradnji sa kupcima i potrebama tržišta, ovaj autobus nudi dosta različitih opcija za svačije potrebe, a pri tome zadovoljava Euro 5 normu izduvne emisije uz, i dalje, nisku cenu.
Srednjepodni autobus
Iako su niskopodni i low entry autobusi trend, a negde i obaveza, u gradskom prevozu mnogih velikih gradova, koncept srednjepodnih autobusa nije napušten iz više razloga. Zbog visine poda od 750 mm, koja se lagano povećava od sredine vozila ka zadnjem kraju, velik broj komponenti se nalazi ispod poda što ostavlja veći slobodan prostor u unutrašnjosti vozila. Osim klasičnog pneumatskog sistema oslanjanja, na udobnost povoljno utiču i pneumatici standardnog profila. Zbog položaja horizontalno postavljenog motora, autobus ima bolju raspodelu opterećenja uz veću pristupačnost radi održavanja. Osim toga cena je i dalje niža nego u slučaju niskopodnih i low entry autobusa, što u mnogim slučajevima ima ključnu ulogu.
Iako su niskopodni i low entry autobusi trend, a negde i obaveza, u gradskom prevozu mnogih velikih gradova, koncept srednjepodnih autobusa nije napušten iz više razloga. Zbog visine poda od 750 mm, koja se lagano povećava od sredine vozila ka zadnjem kraju, velik broj komponenti se nalazi ispod poda što ostavlja veći slobodan prostor u unutrašnjosti vozila. Osim klasičnog pneumatskog sistema oslanjanja, na udobnost povoljno utiču i pneumatici standardnog profila. Zbog položaja horizontalno postavljenog motora, autobus ima bolju raspodelu opterećenja uz veću pristupačnost radi održavanja. Osim toga cena je i dalje niža nego u slučaju niskopodnih i low entry autobusa, što u mnogim slučajevima ima ključnu ulogu.
Baš za svakog!
Za ove 22 godine Stotrojka je prevozila građane velikih gradova i njihovih prigradskih naselja, okolnih sela, decu, radnike, pa čak i ruske rudare. Pored standardne gradske varijante sa troje vrata (2-2-2) i 29 sedišta, moguće su različite kombinacije, pri čemu se u prigradskoj varijanti sa dvoje vrata (1-0-1) može naći čak 46 sedišta. Osim navedenih varijanti, kupcima su na raspolaganju i varijante sa drugačijim brojem i rasporedom vrata (2-2-0, 1-2-2, 2-0-2, 1-2-0...) kao i različita konfiguracija enterijera, plastična ili tapacirana sedišta, itd.
Za ove 22 godine Stotrojka je prevozila građane velikih gradova i njihovih prigradskih naselja, okolnih sela, decu, radnike, pa čak i ruske rudare. Pored standardne gradske varijante sa troje vrata (2-2-2) i 29 sedišta, moguće su različite kombinacije, pri čemu se u prigradskoj varijanti sa dvoje vrata (1-0-1) može naći čak 46 sedišta. Osim navedenih varijanti, kupcima su na raspolaganju i varijante sa drugačijim brojem i rasporedom vrata (2-2-0, 1-2-2, 2-0-2, 1-2-0...) kao i različita konfiguracija enterijera, plastična ili tapacirana sedišta, itd.
Za svako vreme i nevreme
Prema potrebama kupca, grejanje autobusa može biti izvedeno preko podnih grejača i radijatora ili samo putem radijatora. Za hladan početak smene tu je dodatni grejač sa pumpom za recirkulaciju, predgrejač, koji može da radi i nezavisno od motora i u sprezi sa motorom. Po želji kupca stakla mogu biti zatamnjena, termoizolaciona (dupla, sendvič), čak i sa posebnim rasporedom povlačnih prozora, ili bez njih. Osim prozora, za ventilaciju se mogu koristiti i krovni lufteri, a za topla leta je u ponudi i nekoliko modela klima uređaja.
Prema potrebama kupca, grejanje autobusa može biti izvedeno preko podnih grejača i radijatora ili samo putem radijatora. Za hladan početak smene tu je dodatni grejač sa pumpom za recirkulaciju, predgrejač, koji može da radi i nezavisno od motora i u sprezi sa motorom. Po želji kupca stakla mogu biti zatamnjena, termoizolaciona (dupla, sendvič), čak i sa posebnim rasporedom povlačnih prozora, ili bez njih. Osim prozora, za ventilaciju se mogu koristiti i krovni lufteri, a za topla leta je u ponudi i nekoliko modela klima uređaja.
Jednostavno jednostavan
Ono što mnogim kupcima odgovara kod IK-103 je to što koristi velik broj konvencionalnih sistema sa malo elektronike. Od složenih elektronskih sistema poseduje ABS/ASR i elektonske jedinice za upravljanje vratima koje integrišu automatsku staničnu kočnicu i sistem protiv zaglavljivanja putnika.
Ono što mnogim kupcima odgovara kod IK-103 je to što koristi velik broj konvencionalnih sistema sa malo elektronike. Od složenih elektronskih sistema poseduje ABS/ASR i elektonske jedinice za upravljanje vratima koje integrišu automatsku staničnu kočnicu i sistem protiv zaglavljivanja putnika.
Šta ga pokreće?
IK-103 pogoni savremen horizontalni MAN-ov motor radne zapremine 10,5 litara koji može da isporuči 235 kW (320 KS). Poseduje moderan sistem ubrizgavanja Common Rail i dvostepeni turbo kompresor, što daje izuzetne performanse u pogledu snage, potrošnje i izduvne emisije. Samim tim Euro 5 norma se lako postiže uz upotrebu tehnologije PM-Kat koju čine oksidacioni katalizator i filter čestica, što je povoljno sa aspekta održavanja i u eksploataciji jer se ne koristi poseban reagens. Može biti uparen sa četvorostepenim automatskim menjačem VOITH DIWA.5 ili sa šestostepenim manuelnim menjačem ZF EcoShift. Oba menjača poseduju integrisani retarder, a automatski menjač ima hidrodinamički pretvarač koji je aktivan u većem rasponu brzine i prilagođen intenzivnim uslovima gradske vožnje.
IK-103 pogoni savremen horizontalni MAN-ov motor radne zapremine 10,5 litara koji može da isporuči 235 kW (320 KS). Poseduje moderan sistem ubrizgavanja Common Rail i dvostepeni turbo kompresor, što daje izuzetne performanse u pogledu snage, potrošnje i izduvne emisije. Samim tim Euro 5 norma se lako postiže uz upotrebu tehnologije PM-Kat koju čine oksidacioni katalizator i filter čestica, što je povoljno sa aspekta održavanja i u eksploataciji jer se ne koristi poseban reagens. Može biti uparen sa četvorostepenim automatskim menjačem VOITH DIWA.5 ili sa šestostepenim manuelnim menjačem ZF EcoShift. Oba menjača poseduju integrisani retarder, a automatski menjač ima hidrodinamički pretvarač koji je aktivan u većem rasponu brzine i prilagođen intenzivnim uslovima gradske vožnje.
Klasična, a ipak savremena konstrukcija
Rešetka samonoseće karoserije izrađena je od feritnih cevi i dodatno zaštićena. Veći deo oplate je od čeličnog lima i pričvršćuje se zavarivanjem, dok su pojedini elementi prednjeg i zadnjeg zida od poliestera. Sva stakla sem vetrobrana se postavljaju lepljenjem, dok vetrobran, po želji kupca, može biti pričvršćen i lepljenjem i pomoću kedera.
Rešetka samonoseće karoserije izrađena je od feritnih cevi i dodatno zaštićena. Veći deo oplate je od čeličnog lima i pričvršćuje se zavarivanjem, dok su pojedini elementi prednjeg i zadnjeg zida od poliestera. Sva stakla sem vetrobrana se postavljaju lepljenjem, dok vetrobran, po želji kupca, može biti pričvršćen i lepljenjem i pomoću kedera.