MEĐUGRADSKI AUTOBUS
OPIS
IK-312M – Nova dostignuća naše fabrike!
Ikarbus IK-312M je moderan međugradski autobus na šasiji MAN IC 19.290 / RR8. Dužina autobusa je 12,3 m, a visina 3,4 m. Ovaj model pruža komfor za 55 putnika (maksimum) koji sede. Naslednik je modela IK-312 Lander i pravi iskorak u pogledu naprednih sistema aktivne bezbednosti. Zadovoljava Euro 5 standard izduvne emisije.
Ikarbus IK-312M je moderan međugradski autobus na šasiji MAN IC 19.290 / RR8. Dužina autobusa je 12,3 m, a visina 3,4 m. Ovaj model pruža komfor za 55 putnika (maksimum) koji sede. Naslednik je modela IK-312 Lander i pravi iskorak u pogledu naprednih sistema aktivne bezbednosti. Zadovoljava Euro 5 standard izduvne emisije.
Prostor za sve i svašta
Za razliku od većine konkurenata, IK-312M je zadržao visinu poda na 3 stepenika kako bi se obezbedio veći prtljažni prostor (5 m3) i veći komfor za putnike koji sede iznad točkova. Putnicima su na raspolaganju i galerije za odlaganje ručnog prtljaga, posebno dizajnirane u Italiji za IK-312M. Vozač i drugi član posade (vođa puta ili asistent vozača, suvozač) na raspolaganju imaju nekoliko pregrada za odlaganje stvari.
Za razliku od većine konkurenata, IK-312M je zadržao visinu poda na 3 stepenika kako bi se obezbedio veći prtljažni prostor (5 m3) i veći komfor za putnike koji sede iznad točkova. Putnicima su na raspolaganju i galerije za odlaganje ručnog prtljaga, posebno dizajnirane u Italiji za IK-312M. Vozač i drugi član posade (vođa puta ili asistent vozača, suvozač) na raspolaganju imaju nekoliko pregrada za odlaganje stvari.
Komfor za klasu više
Pored već standardnog sistema elektronske kontrole oslanjanja ECAS, na komfor dodatno utiče i visina sedenja, kao i udobna i lepo dizajnirana SEGE sedišta sa naslonima koji se mogu obarati. Na galerijama za smeštaj prtljaga, iznad sedišta, nalaze se moduli sa individualnim osvetljenjem i komandama za klimatizaciju, kakvi se sreću uglavnom na turističkim autobusima. Svaki putnik može da za sebe reguliše intenzitet i pravac „duvanja” ohlađenog vazduha i da uključi lampu za čitanje tokom vožnje.
Pored već standardnog sistema elektronske kontrole oslanjanja ECAS, na komfor dodatno utiče i visina sedenja, kao i udobna i lepo dizajnirana SEGE sedišta sa naslonima koji se mogu obarati. Na galerijama za smeštaj prtljaga, iznad sedišta, nalaze se moduli sa individualnim osvetljenjem i komandama za klimatizaciju, kakvi se sreću uglavnom na turističkim autobusima. Svaki putnik može da za sebe reguliše intenzitet i pravac „duvanja” ohlađenog vazduha i da uključi lampu za čitanje tokom vožnje.
U standardnoj izvedbi sva stakla su zatamnjena, a na zahtev kupca mogu biti i dupla radi bolje termoizolacije. Autobus je opremljen elektropomičnim lufterima i klima uređajem sa opcijom krovnog grejanja, dok vozač ima svoj sistem za klimatizaciju sa nezavisnom kontrolom.
U ponudi je i audio-video sistem sa dva sklopiva LCD monitora od 19 inča i zvučnicima iznad svakog sedišta. Za vođu puta (asistenta) i vozača obezbeđen je mikrofon.
Ergonomski ugođaj za vozača
Za vozača autobusa IK-312M obezbeđeno je komforno i pregledno radno mesto za nesmetani rad i maksimalnu koncentraciju na vožnju. Vozač udobno sedi na kožnom sedištu, dok su sve komande na dohvat ruke. MAN komandna tabla odlikuje se lako čitljivim instrumentima i logično raspoređenim komandama sa on-board dijagnostikom za praćenje svih sistema na autobusu. Volan se pneumatski podešava po visini i po uglu. Ceo prednji kokpit je potpuno novog dizajna i izrađen od poliuretanske mase, mek i prijatan na dodir.
Za vozača autobusa IK-312M obezbeđeno je komforno i pregledno radno mesto za nesmetani rad i maksimalnu koncentraciju na vožnju. Vozač udobno sedi na kožnom sedištu, dok su sve komande na dohvat ruke. MAN komandna tabla odlikuje se lako čitljivim instrumentima i logično raspoređenim komandama sa on-board dijagnostikom za praćenje svih sistema na autobusu. Volan se pneumatski podešava po visini i po uglu. Ceo prednji kokpit je potpuno novog dizajna i izrađen od poliuretanske mase, mek i prijatan na dodir.
Napredni elektronski sistemi bezbednosti
Osim visokog komfora, potrebna je i visoka bezbednost. Autobus je opremljen sistemom za elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP), a radi većeg komfora u vožnji na raspolaganju je i tempomat.
Savremen pogonski sklop
Autobus pogoni MAN motor zapremine svega 6,9 litara, koji može da isporuči 213 kW (290 KS) i zadovoljava Euro 5 normu izduvne emisije. Poseduje turbo kompresor i moderan sistem ubrizgavanja Common Rail, što daje dobre performanse u pogledu snage, potrošnje i izduvne emisije. Za tretman izduvnih gasova koristi se Oxi-Cat sistem, pomoću kojeg se emisija izduvnih gasova može smanjiti i do 50%. Motor je uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem koji poseduje integrisani retarder, a maksimalna brzina elektronski je ograničena na 100 km/h.
Autobus pogoni MAN motor zapremine svega 6,9 litara, koji može da isporuči 213 kW (290 KS) i zadovoljava Euro 5 normu izduvne emisije. Poseduje turbo kompresor i moderan sistem ubrizgavanja Common Rail, što daje dobre performanse u pogledu snage, potrošnje i izduvne emisije. Za tretman izduvnih gasova koristi se Oxi-Cat sistem, pomoću kojeg se emisija izduvnih gasova može smanjiti i do 50%. Motor je uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem koji poseduje integrisani retarder, a maksimalna brzina elektronski je ograničena na 100 km/h.
Moderna konstrukcija za duži vek
Po želji kupca rešetka karoserije može biti izrađena od običnih ili od feritnih cevi, pri čemu se dodatna antikorozivna zaštita podrazumeva. Stakla i oplata se postavlju lepljenjem, a za izradu oplate koriste se savremeni materijali poput aluminijuma, prohroma, pekolita i poliestera. Bočna oplata je od aluminijumskog lima, dok je krovna oplata izrađena u jednom komadu, od plastike (pekolita). Prohrom se koristi na prelazu između stakala i krovne oplate, a prednji i zadnji kraj izrađeni su od poliestera.