ARRIVA LITAS DOO POŽAREVAC kupuje novi model međugradskog autobusa...
Dana 15.07.2016. godine u prostorijama IKARBUS-a potpisan je ugovor o kupoprodaji međugradskog autobusa IK-312MB između ARRIVA LITAS DOO POŽAREVAC i IKARBUS-a.
Nakon deset godina pauze IKARBUS nastavlja proizvodnju međugradskih autobusa. Novi model međugradskog autobusa IK-312MB će biti proizveden na Mercedes-Benz samohodnoj šasiji – model MB IBC 2-RF sa Euro 6 motorom. Ovo će ujedno biti i prvi autobus proizveden u jednoj srpskoj fabrici sa Euro 6 motorom.
Saradnja kompanije Star Import d.o.o, generalnog zastupnika Daimler kompanije za Mercedes-Benz vozila, i Ikarbusa započela je 2014. godine izradom gradskog low entry autobusa IK-112LE čija je promocija bila 8. marta 2014. godine. Ovaj model ostvario je zapažene prodajne rezultate sa preko 50 prodatih primeraka.
Nakon uspešno realizovane zajedničke proizvodnje IK-112LE, Ikarbus i Star Import nastavljaju poslovno-tehničku saradnju na širenju portfolija autobusa koji bi se proizvodili na Mercedes-Benz samohodnim šasijama. Plod te saradnje je početak zajedničke proizvodnje međugradskog autobusa Ikarbus IK-312MB, modela koji je u klasi Mercedes-Benz Intouro autobusa. Ovaj model je već našao prvog kupca, renomiranu kompaniju ARRIVA, najvećeg svetskog autobuskog prevoznika. Potpisivanjem ugovora kompanije Ikarbus i Arriva Litas nastavljaju uspešnu saradnju, kroz koju je i prvi model low entry autobusa IK-112LE isporučen upravo ovoj kompaniji.
Stalne inovacije, nove tehnologije, stručno usavršavanje, praćenje svetskih trendova i osluškivanje potreba kupaca, predstavljaju strateško opredeljenje „Ikarbusove” porodice od 300 zaposlenih i ovaj najsavremeniji međugradski autobus je rezultat tog opredelenja.
Prvi autobus iz Srbije sa Euro 6 motorom
Kao što je već navedeno, novi model međugradskog autobusa IK-312MB će biti proizveden u saradnji sa Mercedes-Benz-om na srednjepodnoj samohodnoj šasiji IBC 2-RF. Ovaj autobus će pogoniti motor najnovije generacije OM 936, radne zapremine 7,7 litara. Poseduje Common Rail sistem ubrizgavanja i može da razvije snagu od 220 kW (299 KS). Motor koristi SCR sistem za kontrolu nivoa izduvne emisije (koristi reagens AdBlue) i u kombinaciji sa prečistačem čestica DPF postiže Euro 6 normu. Uparen je sa servo pojačanim maneulnim šestostepenim menjačem, koji takođe proizvodi Mercedes-Benz.
Elektronski sistemi za bezbedniju vožnju
Šasija je opremljena kočnim sistemom sa naprednim sistemom elektronske kontrole (AEBS) koji integriše više funkcija, poput sistema protiv blokiranja (ABS), sistema protiv proklizavanja (ASR), kao i sistema za pomoć pri kočenju (BAS). Autobus će takođe posedovati sistem za kontrolu stabilnosti (ESP).
Komfor i za vozača i za putnike
Osim zatamnjenih stakala i klima uređaja, IK-312MB će imati i sedišta sa oborivim naslom, LCD monitore, audio sistem, mikrofon za vozača i vođu puta, itd. Elektronski sistem kontrole oslanjanja daje mogućnost spuštanja nivoa autobusa radi lakšeg ulaska i izlaska putnika. Radi lakšeg utovara prtljaga, prtljažnik poseduje osvetljenje. Za veći komfor vozača na dugim relacijama tu je tempomat, ali i sistem koji upozorava vozača na neželjeno napuštanje saobraćajne trake.